Czy dla ludzi ważniejsze jest uregulowanie zobowiązań wobec rodziny, przyjaciół czy banków?
W USA i Rosji ludzie mają silniejsze niż w Niemczech poczucie obowiązku spłacenia długów wobec banków (Rosja: 60 %, USA: 48 %, Niemcy: 26 %).
W Niemczech 29 % osób, w pierwszej kolejności, spłaca długi zaciągnięte u członków rodziny (USA: 18 %, Rosja: 13 %).
We wszystkich trzech krajach sklepy internetowe są na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o to kto najpierw uzyskuje pieniądze z transakcji (Niemcy: 3 %, USA: 5 %, Rosja: 2 %).
Niedobór środków pieniężnych – sprzedawcy detaliczni są ostatnimi, którzy je uzyskują. Międzynarodowe porównanie mentalności dłużników pokazuje, że Niemcy zobowiązania finansowe traktują jako sprawę bardzo osobistą. Amerykanie i Rosjanie czują się w obowiązku spłacić przede wszystkim bank.
Hamburg, 18 grudnia 2017 r. – Dziewięciu na dziesięciu Niemców czuje się źle, kiedy nie mogą spłacić swoich zobowiązań. Co więcej, czują się bardziej w obowiązku do spłacania długów krewnym i przyjaciołom niż na przykład sprzedawcom internetowym. Tylko 3 % ankietowanych najpierw uregulowałoby rachunki ze sprzedawcami internetowymi. Badanie „EOS Debt Survey” 2017 pokazuje, że istnieją duże rozbieżności w sposobie, w jaki Rosjanie i Amerykanie podchodzą do zadłużenia. W reprezentatywnym badaniu online, dostawca usług finansowych, EOS oraz instytut badań społecznych Forsa porównał podejście do zadłużenia osób w Niemczech, Rosji i USA.
Niewielkie poczucie obowiązku spłaty długów internetowych
29 % Niemców odczuwa silną potrzebę spłacania długów wobec krewnych, 28 % wobec przyjaciół lub współpracowników, a 26 % wobec banku. Tylko 6 % odczuwa ten sam rodzaj obowiązku wobec sklepów stacjonarnych, a jedynie 3 % wobec sprzedawców internetowych. Ostatnio 39 % Niemców spłacało zobowiązania z zakupów dokonanych przez Internet.
„Szczególnie ważna informacja dla sprzedawców detalicznych w okresie bożonarodzeniowym, którzy sprzedają swoje produkty online. Dlatego zaleca się, by nawiązali oni bezpośredni kontakt z kupującym, aby ograniczyć liczbę opóźnionych płatności do minimum” – mówi Klaus Engberding, Prezes EOS Group.
Zobowiązania finansowe są ciężarem emocjonalnym
Aż 91 % Niemców twierdzi, że czuje się źle, jeśli nie są w stanie uregulować należności.
„Dla nich finanse są sprawą bardzo osobistą, więc generalnie uważają długi za ciężar. Z własnego doświadczenia wiemy jednak, że bardzo ciężko jest znaleźć rozwiązanie, jeśli czasami nie ma się wystarczającej ilości pieniędzy, by uregulować należności” – mówi Klaus Engberding analizując wyniki ankiety EOS Debt Survey 2017.
Różne kraje, to różn podejście do długów
W przeciwieństwie do Niemców, tylko około trzech czwartych ludzi w Rosji i USA czuje się niekomfortowo w momencie kiedy nie mogą uregulować swoich zobowiązań. W tych krajach również poczucie obowiązku spłaty zadłużenia wobec wierzycieli znanych osobiście dłużnikowi jest również niższe: na przykład 60 % Rosjan i 48 % Amerykanów najpierw spłaciłoby długi w banku. Z drugiej strony, w Rosji tylko 13 % osób i w USA 18 % ma silne poczucie obowiązku spłacania długów krewnym.
Informacje na temat „EOS Debt Survey” 2017
Na zlecenie Grupy EOS niezależny instytut badań rynkowych i społecznych forsa (od 17 sierpnia do 4 września 2017 r.) przeprowadził badanie wśród osób dorosłych w trzech krajach (w internetowej ankiecie 2017 osób w Niemczech i 1 005 w USA i Rosji zapytano o ich osobiste podejście do zadłużenia, sposób obsługi zadłużenia i własny status finansowy). Wyniki są reprezentatywne dla użytkowników Internetu w wieku od 18 do 69 lat w danym kraju. W ankiecie ludzie są określani jako posiadający długi, jeśli obecnie spłacają jedną lub kilka pożyczek ratalnych, umów leasingu lub hipotek. Dalsze wyniki ankiety są dostępne on-line na stronie www.eos-solutions.com/debt-survey-2017.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.eos-solutions.com.
Autor:
EOS KSI Polska Sp. z o.o.
ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7a
02-366 Warszawa
Telefon +48 22 318 56 00
Fax +48 22 318 56 03
kontakt@eos-ksi.pl
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz Login