I Śniadanie technologiczne – 12 lutego 2019, Warszawa, 10:00-13:00
Temat: Fundament IT pod windykację, czyli jak usprawnić komunikację od call center, przez wizytę w terenie,
aż do zewnętrznych baz danych.
1. Wprowadzenie
12 lutego dobyło się pierwsze Śniadanie Technologiczne organizowane przez Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami i firmę VSoft, jako patrona merytorycznego. Uczestnicy spotkali się, żeby porozmawiać m.in. na temat najnowszych trendów panujących w branży IT, wyzwań, które stoją przed firmami windykacyjnymi, czy poruszyć temat wpływu RODO na komunikację z osobami zmagającymi się z problemami płatniczymi. A co nas najbardziej cieszy, aby wymienić się doświadczeniami, dobrymi i złymi praktykami w swoich firmach.
2. Poruszone tematy
a. Nowe kanały komunikacji i język dotarcia
Co mogą przynieść w perspektywie kilku lat nowe kanały komunikacji typu messenger bądź WeChat? Okazuje się, że na skuteczność odzyskiwania należności znaczący wpływ ma odpowiedni dobór narzędzi komunikacji z grupą docelową. Warto zastanowić się, jakim kanałem komunikacji dotrzeć do milenialsów, a jakim do osób nie posiadających bądź nie umiejących posługiwać się telefonami komórkowymi. Jak zatem dostosować kanał komunikacji do klientów? Być może w sposób, w który dłużnik zaciągnął zobowiązanie, dla przykładu, w przypadku zaciągnięcia kredytu drogą internetową, zaleca się kontakt z dłużnikiem w ten sam sposób. Ważne jest dostosowanie języka (treści) do odbiorcy danego komunikatu, a także wykazania chęci zrozumienia konsumenta, poznania powodów, dla których nie spłaca należności – tu niezwykle ważny okazuje się być czynnik ludzki.
b. Co z tym call center?
Czy era call center dobiega końca? I czy technologia jest w stanie zastąpić człowieka? Problemy z rekrutacją pracowników do działu call center, wysokie koszty zatrudnienia to tylko kilka trudności, z jakimi zmagają się firmy. Chęć podążania za trendami, w tym nowoczesnymi technologiami bywa kusząca, dlatego firmy coraz częściej odchodzą od czynnika ludzkiego w call center, zastępując go Chatbotem. Czy słusznie? Czy nadejdzie taki dzień, w którym Chatbot zupełnie zastąpi człowieka?
c. Zanik windykacji terenowej
Czy windykacja terenowa zanika? W tym wypadku duży wpływ na windykację, przebieg wizyty terenowej, czy nawet skuteczność w odzyskiwaniu należności ma technologia. Posiadanie aplikacji dla pracowników terenowych niesie za sobą szereg korzyści, od możliwości posiadania dostępu do aktualnych danych o dłużniku online, poprzez możliwość łatwego planowania tras, aż po skip tracing (a dzięki niemu możliwość poznania okoliczności zaciągnięcia długu przez klienta). Podczas spotkania nasunęło się pytanie, co dalej z windykacją terenową? O tym porozmawiamy podczas drugiego spotkania.
d. RODO
– ilość tematów poruszona podczas spotkania pozwoliła jedynie na krótką rozmowę dotyczącą ochrony danych osobowych. O tym, że Ministerstwo Cyfryzacji nie przygotowało się dobrze do wejścia ustawy, wiemy! Firmy, o 2 Śniadanie Technologiczne – podsumowanie zagranicznym kapitale, mają problem z kwestią bycia administratorem/procesorem danych. Temat bardzo istotny i zostanie szerzej poruszony podczas drugiego spotkania.
Jedno jest pewne, było to ciekawe merytorycznie doświadczenie, do czego przyczynili się sami jego uczestnicy, biorąc aktywny udział w dyskusji już od pierwszych minut spotkania. Podczas posiedzenia zaproponowane zostało utworzenie grupy roboczej, która będzie na bieżąco i w miarę potrzeby uczestników grupy, komunikować się przez wybrany komunikator, celem wymiany myśli, chęci omówienia danego tematu bądź zagadnienia związanego z wykorzystaniem technologii w sektorze zarządzania należnościami. Szczegóły dotyczące grupy zostaną przedstawione już niebawem.
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz Login