Na rynku usług zarządzania wierzytelnościami obecnie niewiele się dzieje porównując okresy z przed kilku lat. Można przyjąć, że znajdujemy się w punkcie znacznego spowolnienia i dużej niepewności. Dynamicznie zmieniające się otoczenie prawne a także aktywne działania państwowych instytucji regulujących rynek mają ogromny wpływ na malejącą skuteczność w procesie dochodzenia wierzytelności.
Nasi Eksperci zwracają uwagę na fakt, iż działania obecnych ustawodawców istotnie wpływają na ograniczenia w swobodzie funkcjonowania firm trudniących się zarządzaniem wierzytelnościami. Konsekwencją tego jest drastycznie malejące efektywności dotychczasowych narzędzi, podkreślę narzędzi zgodnych z obowiązującym prawem i zasadami etyki.
Rozmowa z Moniką Trąbińską, Prezesem Zarządu oraz Małgorzatą Wajdą, Członkiem Zarządu Spółki Unlock MUD.
Anna Janowicka: Proszę przybliżyć naszym czytelnikom jaka jest różnica pomiędzy tym co proponuje rynek a co proponuje swoim Klientom firma Unlock MUD?
Monika Trąbińska: Nasz wypracowany przez wiele lat model biznesowy zakłada z jednej strony indywidualny a z drugiej strony masowy sposób podejścia do projektu tj. z jednoczesną obsługę detektywistyczno-windykacyjną czyli sposób kilku do maksymalnie kilkunastu tysięcy spraw. Będąc firmą z uprawnieniami detektywistycznymi dysponujemy większymi możliwościami w dochodzeniu do sukcesu, mamy dostęp do znacznie szerszego spektrum narzędzi umożliwiających zdobycie kontaktu z osobą zadłużoną, co w ostatecznym aspekcie stanowi o powodzeniu procesu windykacji.
AJ: Pamiętam naszą wcześniejszą rozmowę, w której rozmawialiśmy, że Unlock MUD korzystał z doświadczenia Komorników?
Małgorzata Wajda: Kilka lat temu branża zarządzania wierzytelnościami chętnie korzystała z usług Komorników zwanych potocznie masowymi. Ich podejście do procesu egzekucji w niczym nie odbiegała od działań tradycyjnych Komorników, za jednym wyjątkiem – ich działania wsparte były systemami pozwalającymi jednocześnie obsługiwać kilka, kilkanaście a niekiedy kilkaset tysięcy spraw. Taka formuła współpracy odpowiadała firmom zajmującym się masowym podejściem do zarządzaniem wierzytelnościami.
AJ: Czy nie obawiacie się, że Wasz model biznesowy może podzielić los Komorników masowych?
MT: Ryzyko zawsze istnieje to klasyczne założenia budowania biznesu, jednak w tym przypadku mam przekonanie, iż jest ono ograniczone. Nasi Klienci przekazują nam sprawy o stosunkowo małych kwotach wierzytelności, nie znam firm które podejmują takie działania jak my przy tak niskich kwotach. Działania podejmowane przez tradycyjnych Detektywów dotyczą zdecydowanie wyższych kwot. Myślę, że nie mamy konfliktu interesów, obecnie działający Detektywi nie byliby zainteresowani takim procesem przy takich niskich kwotach. Koszt realizacji naszych usług jest znacznie niższy niż tradycyjny Detektyw.
AJ: Czego mogą oczekiwać i spodziewać się nowi Klienci we współpracy z Unlock MUD?
MW: Przede wszystkim rzetelności w doborze narzędzi co w konsekwencji przekłada się na profesjonalizm związany również z jakością, w tym obszarze nie uznajemy żadnych kompromisów działamy zgodnie z zasadami prawa i kodeksem etyki. Klienci mają zagwarantowane bezpieczeństwo wizerunkowe i operacyjne. Na każdym etapie realizacji usługi Klient ma pełen dostęp do informacji. Realizujemy nasze usługi z satysfakcjonującą Klienta skutecznoścą, zarówno w odzyskiwanych kwotach, podpisanych ugodach jak i przede wszystkim – co jest nasza specjalizacją – pozyskanych kontaktach.
AJ: Czy nie macie obawy, iż kolejna nowa na rynku firma nie wzbudzi zaufania Klientów? Jakie macie kompetencje i doświadczenie w tej branży?
MT: Jesteśmy dojrzałym zawodowo zespołem, który przez ponad 27 lat współpracował ze sobą w pośrednich czy bezpośrednich kontaktach, co pozwoliło nam na zbudowanie ugruntowanych relacji biznesowych. Oczywiście mamy świadomość nowego tzw. „doświadczonej młodej krwi” i liczymy się z ich pomysłami i ciągle się im przyglądamy nie zmienia to jednak faktu, iż aby mówić o bezpieczeństwie musimy mieć na uwadze łączenie starego z nowym. Dysponujemy silnym głęboko zmotywowanym zespołem (bo jesteśmy nowi i chcemy być postrzegani jako „fajni” pod każdym względem), zarówno pod względem skuteczności, czyli motywacji jak i doświadczenia. Tak na marginesie – liczyliśmy ostatnio sumę naszego doświadczenia w Unlock-u to ponad 128 lat w zarządzaniu: procesem dochodzenia wierzytelności, profesjonalnego call center, kancelarii prawnych zintegrowanych projektów IT – sporo tego jest. Uważam, że z pełną odpowiedzialnością polecam rynkowi nasze doświadczenie.
AJ: Z rozmowy wnioskuję, iż jesteście gotowi na nowe wyzwania i poszukujecie Klientów oferujących pakiety spraw, które określane są mianem „beznadziejne”?
MW: Mamy dużo pomysłów na aktywację spraw bezkontaktowych, mamy świadomość, że kontakt z osobą zadłużoną jest kluczem do sukcesu. Chcemy poprzez takie wyzwania zdobyć zaufanie naszych Klientów, a zaufanie zdobyte w boju na trudnym terenie Klient doceni podwójnie. Zainwestowaliśmy w innowacyjne narzędzia niedostępne przez innych konkurentów na rynku. Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszych usług również firmy z branży zarządzania wierzytelnościami.
AJ: Pytanie na zakończenie rozmowy, a co kryje się pod tajemniczą nazwą „MUD”?
MT: Tajemnicę rozwija skrót „Masowe Usługi Detektywistyczne”, czyli indywidualne podejście do masowej obsługi spraw.
Firma Unlock MUD istnieje od 2016 roku i swoje doświadczenie zdobywała w świadczeniu usług masowego detektywa w połączeniu z procesem zarządzania wierzytelnościami. Spółka wypełnia swoistą niszę rynkową jaka jest stosowanie technik detektywistycznych w ujęciu masowym, zachowując przy tym 100% zgodność z rozporządzeniem regulującym pracę detektywów. Unlock MUD Sp. z o.o. od 18.12.2017 roku jest członkiem Polskiego Związku Zarządzania wierzytelnościami.
Kontakt: marketing@unlockmud.com
Monika Trąbińska – Prezes Zarządu Małgorzata Wajda – Członek Zarządu
email: m.trabinska@unlockmud.com email: m.wajda@unlockmud.com
tel.: +48 502 188 303 tel.: +48 604 179 519
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz Login