Kilka lat temu pojawiały się prognozy, które wskazywały, że telefoniczny kanał kontaktu z klientami zostanie zastąpiony innymi formami kontaktu takimi jak czat, Messenger, e-mail czy WhatsApp.
Z obserwacji wynika, że im osoby są starsze, tym częściej wybierają telefon jako główny i najważniejszy sposób kontaktu, a sprawy ustalone przez niego uznają za bardziej wiążące. Co więcej, tacy klienci identyfikują się z posiadanym numerem telefonu, który niekiedy staje się ich wizytówką, nie tylko umożliwiając komunikowanie się, ale pozwalając również, na autoryzację w rozmaitych serwisach. Z analiz sposobu kontaktu w różnych działach związanych z telefoniczną obsługą wynika, że numer telefonu, dla infolinii obsługującej połączenia przychodzące oraz numer telefonu prezentowany w połączeniach wychodzących sprzedażowych czy windykacyjnych ma znaczący wpływ na skuteczność działań. Klienci, korzystając do celów prywatnych z telefonu, częściej odbierają połączenia z numerów komórkowych i częściej dzwonią na numery komórkowe, które sprawiają wrażenie łatwiej dostępnych i bardziej prywatnych. Podczas korzystania z telefonu do celów służbowych znacznie częściej wykorzystuje się tak zwany numer stacjonarny, który buduje większe zaufanie wśród przedsiębiorstw.
Polskie firmy, które działają na rynkach zagranicznych, wybierają zagraniczny numer właściwy dla danego kraju, aby móc się bardziej uwiarygodnić i z takiego samego numeru zagranicznego korzystają, wykonując połączenia telefoniczne. Bywa i tak, że numery zagraniczne są wykorzystywane przez polskie firmy w kampaniach telefonicznych do klientów z Polski, jako kolejny sposób na dotarcie do klientów i podniesienie efektywności. Należy pamiętać, że istnieje grupa osób, która nigdy nie odbiera połączeń telefonicznych z nieznanych im numerów, a kolejne próby dodzwonienia się do nich powodują, że numer zostaje uznany przez aplikację za spam, tym samym obniżając jego wartość. Aby móc stosować powyższe rozwiązania i sprawiać by skuteczność połączeń telefonicznych była jeszcze wyższa, wykorzystuje się usługę telefonii VoIP zwanej SIP, której według raportów Urzędu Komunikacji Elektronicznej liczba abonentów stale rośnie.
Rozwiązanie telefonii internetowej jest tanie, szybkie do uruchomienia w dowolnym miejscu na świecie z dostępem do internetu z możliwością integracji z systemem call center do windykacji telefonicznej, centralą IP PBX czy w ostatnim czasie bardzo popularnymi, potrafiącymi działać skutecznie botami głosowymi. Niezależnie czy dysponujemy systemem call center, botami głosowymi czy zwykłą centralą IP PBX przy kontakcie telefonicznym należy dobierać odpowiednie numery oraz właściwą ich ilość do potencjalnego rozmówcy. Usługa VoIP umożliwia posiadanie w tym samym czasie prawie nieograniczonej liczby numerów GSM, numerów stacjonarnych czy numerów zagranicznych. Aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność odbieralność połączeń i przeciwdziałać błędnym oznaczeniom numerów jako spam przez aplikacje zainstalowane na smartphone wykorzystuje się usługę rotacji prezentacji numerów wychodzących, która umożliwia stale zmianę numerów do prezentacji z puli posiadanych.
Usługa SIPTRUNK należy do nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych, zyskujących coraz więcej użytkowników, dlatego operator Peoplefone Polska S.A. stawia na jej rozwój, sprawiając, by przynosiła jeszcze większe korzyści klientom. Usługę można uruchomić w ciągu jednego dnia roboczego pod odpowiednie rozwiązanie telekomunikacyjne, dobierając właściwe numery komórkowe, stacjonarne czy zagraniczne i definiując pożądaną liczbę kanałów na rozmowy, a parametry te nie mają już ograniczeń technicznych, a są jedynie wyborem biznesu.
Chcesz porozmawiać o usłudze SIP, VoIP lub poznać warunki cenowe usługi SIPTRUNK – wyślij wiadomość na adres tomasz.kowalczyk@peoplefone.com lub zadzwoń +48698678040
Zachęcamy również do odwiedzania strony operatora: www.plfon.pl
Materiał dostarczony przez Członka Wspierającego PZZW Peoplefone Polska S.A.
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz Login